Tuesday, August 2, 2011

TBS - JB - Singapore

Holla, good morning...alhamdulillah..hari kedua kita berpuasa sudah, bersyukur hendaknya kita di Malaysia, hidup dengan harmoni dan sejahtera setelah mendapat kemerdekaan yang lalu..harus diingat wahai anak muda diluar sana janganlah kita lalai dan alpa dari tanggungjawab kita sebagai rakyat Malaysia * wah..berpatriotik nampaknya * almaklumlah dah dibulan Ogos kita ni, kebetulan pula rasanya raya untuk tahun 2011 ni pun jatuh tanggal hari kemerdekaan negara kita, jadi sama-sama lah kita merenung dan melihat kembali sejarah silam kita sebelum kemerdekaan, betapa sukarnya pahlawan kita nak memerdekakan negara ini, * sila kira berapa banyak perkataan KITA der?? * ;D Jadi jangan biarkan anasir luar menganggu keharmonian rakyat Malaysia yang umum mengetahui, kita adalah 1 Malaysia.

Woit..lari tajuk ar cik nonor oit..hahahah..ok, aku nak cerita sikit pasal semalam, actually i had a meeting at JB, so balik kali ni teringin bebenor nak menaiki bus dari TBS ( Terminal Bersepadu Selatan ) yang lokasinya di Bandar Tasik Selatan, kali ni balik JB aku decide nak naik bus, sebab rasanya dah lama benor aku tak naik bus, apa yang mengejutkan aku setibanya di TBS tu, totally berubah..dari masa nak beli tiket, tunggu bus segalanya serupa macam kita naik flight..memang owesome!!!


The enviroment totally same macam di kawasan lapangan terbang, siap ada balai berlepas, balai menunggu, lobby area, food court di atas, pembelian ticket yang sistematik, boleh lagi kita touch screen and pilih bus mana menjadi pilihan dihati, kena show your I.C for orang -orang tua boleh dapat special rate lagi..and ada pelbagai outlet yang berjenama, tandas yang bersih, farmasi..macam-macam ada....

Dan pilihan aku adalah bus konsortium * ntah macam mana eja ntah *
hahaha..dalam perut bus ni kalau tak silap cuma ada 5 orang sahaja..and the most important adalah keselesaan..owesome!! siap ada bantal kepala bagai..sygnya takde stewardess jek..* Over request plak *
perjalanana to JB just take 4 hour depend pada si driver lah ye?
nonor naik je terus lelap..memang tak sedar..sedar je dah sampai Melaka.
TBS destination dia adalah ke arah Selatan, sama ada anda ingin ke Negeri Sembilan, Melaka, Johor and Singapore.
Harga ticket to JB only RM31, more info will go to TBS lor..boleh? ;D

Yang membuatkan aku nak bagi 100% to TBS adalah semasa sampai dari JB to KL jam dah menunjukkan 7 malam, sudenly aku lihat beberapa pekerja TBS, memberikan bungkusan diatas, sambil berkata :
 " Selamat datang ke TBS, selamat berbuka puasa " 
rupanya mereka bagi bekalan berbuka puasa to all people and do
EXTRA SERVICE to all customer at TBS!!!
Waahhh!!! disebabkan aku kerja hotel, and dah belajar apa itu be my guest, so TBS is the best service lor...melalui pengalaman ni aku rasa cam lepas ni balik JB naik bus je ar..kereta tinggal..boleh? hahaha

Congrates and Good Job to all staff/pihak pengurusan di TBS,
you do the job with extra service,
and we pay because, we need the best service..;D



P/S : Alhamdulillah 45% done!!!

2 comments:

EereNoon said...

Nor... Bus kat thailand semua ny ade steward & stewardess... nanti aku cari gambar upload kat blog... heheheh...

Saya Noury said...

Eereen : ye ke? mesti tambang lagi mahal..ok aku tggu entry ko..!!