Saturday, August 6, 2011

- Drama Diary Ramadhan NoNoR -

Holalala..what's the next? ;D hollala around the world..ewahh...fuhh..arini aku punya diary harian bermula dengan :-

Jam 0530am :  My sis kejut for bersahur..but aku buat tak reti je, coz malam tadi mata aku boleh tido jam 0300am wooo!! so, bangun je just capai air masak, and buah kurma 3 biji, ewahhh...dah macam sunat nabi dah..then mandi, bersiap ke tempat kerja.

Jam 0620am : Start enjin and panas kan enjin kereta, tapi sebelum tu kena buka radio dulu bagi menghangatkan pagi yang sejuk itu...then berdezzzuupp ke tempat kerja...

Jam 0630am : Apalagi..check in hotel maa....T_T sanggap giler time nih..wwwaaarrgghhh............

Jam 0645am : Mendengar ceramah pagi dari Ustaz Andy..wwaarrgghhh ngantuk lagi...so sleepy...zzzz$$$zzz$$$$

Jam 0705am : Harian kerja pun bermula......

Jam 1110am : Minta permisi dari ibuk untuk ke ruang rehat bentar duang..apa lagi...kaburrr...sleeping beauty terusannnn...

Jam 1140am : Tersedar, bunyi bising...bangun terus ke kantor semula..sudenly berbahasa indon pula..waduhhh...selalu nonton sinetron ni..maaf ya mbak!!

Jam 1510PM : Wahhh..teman tersayang udah menunggu di luar, makanya mau shopping deh..!!! ;D

Jam 1535PM : Sampai di Giant, belek dan rembat apa yang sempat untuk memenuhi ruang masak dapurku langsung ke kaunter pembayaran..time ni batery dalam badan dah semakin berkurangan...####

Jam 1615PM : Sampai rumah..terus mandi...sudenly terpandang message from my sis, sila scroll kebawah untuk lihat :

Aku mula terfikir, apasal kertas kotex aku yang bentuk seluar dalam ni ada kat lappy aku? molek je tersusun boleh ada atas lappy pulak!!
* Mood time tu cam bengang ar...*

The message is : P/s tolong basuh baju...salam ramadhan sis,
12 P.M aku nak gerak nie..

Hamboi2 ko yek? tak sabar betul nak berjimba-jimba balik JB then tinggalkan aku dengan sekeping note lambang seluar dalam from kotex dan yang aku sorok tu jugak ko bongkar!!! pastu siap pesan suh basuh kain...ko ingat aku maid berbayar? saja nak bagi akak ko berangin sambil tergelak!!

Emang dasar!!!!! balik siap ko dik!! but ada dua perkara hari ni yang buat mood aku K.O and O.K iaitu pertama, aku akan berpuasa seorang diri ler, coz my sis dah balik JB cuti 3 hari...yang O.K nyer her text me and said
 " Sis, iam in Nilai N9 now and aku dah belikan ko baju raya tau? satu untuk ko, mak and aku..very the cheaper one lah here, raya first je kita pakai, "
Wow!!! TQ my adik tembam!!! hahahahaha

TQVM to adikku..sayang kat ko..boleh?
hahahahah..'D

IKLAN SEBENTAR....


Sudenly i really miss my Bedah Bedu...tunggu kak nonor balik lagi tau?
 syg bucuk masam dia nih!!!


Jam 1640PM : Tido lagi..merehatkan mata....zzzz$$$$zzzz$$$$

-
-
-
-
-
-
-

Alamak terlajak lagi, lagi 10minute jam tujuh weii..masak cepat!!

Lauk hari ini ialah...sila scrow ke bawah lagi :


Tu dia...ayam masak curry wokehh...apa ingat aku tak reti masak??
setakat resepi masak kari ni, megi kari pun sebelah mata aku masak tau!! haha ;D

Perut semakin menjauh sama nasi, makanya roti canai sebagai penganti..

Wahhh...udah siap ni roti canainya...

Jam 0740PM : Baru sempat berbuka seenaknya..coz of waktu berbuka sudah terlewat 15 minute lor..!!

Jam 0750PM : Solat..Syukur dilimpahkan segala macam rezeki sehingga ke hari ini masih sihat dengan izin-Nya..moga hari mendatang mendapat keberkatannya...inilah Diary Ramadhan Nonor setelah 5 hari kita berpuasa!!

Waktu lainnya terpaksa di off record sebab nonor bukan kim kardashian
hari-hari nak ONLINE, je uolss!! ;D
* annoying siot...tak siapa pun nak tahu..hahhaah *

Drama Diary Ramadhan NoNor ini dibawakan oleh

ROTI SEGERA DARI GIANT...;D


Salam Ramadhan dari,

2 comments:

ZWAN SABRI said...

naseb bek si adek pandai amek ati nak beli baju raya kan? kan? HAHA


MySuaraBlog: Jadikan TELUR Sebagai Pilihan

Saya Noury said...

Zwan : TQVM..ko lah org yang rajin mengkomen blog nonor ni..walaupun saling tidak mengenali..TQVM zwan..haahaha..yup nasib dia belikan sya baju..hahhaa..ngantuk ni..esk kerja pagi..insyaallah lps ni sya lawat blog u and follow..!!