Saturday, July 16, 2011

- Toksik and Detox -

Holla again, nampaknya kali ni nonor updated blog sehari sampai 2 entry, dek mungkin kerana jarang bebonar nak mengupdatedkannya,
Ok lah..seperti umum mengetahui hanya tinggal 2 minggu lebih sahaja lagi bulan ramadhan yang mulia akan menjengah kita, adakah anda, kamu, dia dan engkau sudah membayar balik puasa yang ko orang tinggal dulu? ;D

Kalau belum, masih belum terlambat untuk berpuasa semula dengan niat membayar balik puasa yang tertinggal atau ditanggal tahun lepas ya?huk..huk..ewahh, ni bukan program semanis kurma nonor nak khabar,
 just teringat pula 2 tahun lepas punya baju raya, pakaian lama, tak lupa baju kerja yang lama..huk..huk.. ;D

Diet? masa bulan ramadhanlah anda-anda yang dah terlebih toksik dalam badan tu boleh mula menDETOXkan diri anda sebaik mungkin, free lagi tau..tak perlu beli juvanex yang berharga ratus ringgit tu,
* walaupun dah mencuba * 
actually kalau bab nak berdiet ni kena seimbang, senaman dan juga amalan pemakanan, apa yang boleh lebih dan kurang dimakan, barulah sistem pencernaan kita sempurna...
* ni ayat standard doctor *

Tak lupa mulut dan hati yang penuh dengan TOKSIK tu silalah DETOX kan juga, sebab takut kalau melarat berbau pula..;D
Pastikan jangan pernah ada rasa cemburu iri hati terhadap rakan-rakan anda yang mungkin terlebih dari anda, tak perlu ganggu hidup mereka, jagalah hidup sendiri tu molek-molek dulu, sebelum nak menggangu kehidupan orang lain dengan cerita yang tak dikaji terlebih dulu, so terlebih sudah bahh...
Jangan pernah ganggu hidup orang lain hanya untuk kepentingan diri sendiri, bila dah kantoi, terus buang kawan..kata kawan tersentap lah bagai..sedangkan diri sendiri mengelabah tersentap sendiri..
huh kan dah malu sendiri...tak perlu menipu diri sendiri,
lagak dan gaya sudah aku dan orang lain ketahui...;D

Lagi satu, jangan pernah menghukum, memfitnah atau mengadili seseorang itu sebelum tahu kisahnya dari A-Z, sebagai contoh sekiranya saya katakan pada B yang kawan A saya seorang yang baik, suddenly kawan B saya mengatakan yang A itu tidak baik orangnya, jangan kau berkawan dengannya, persoalannya disini perlukah saya mengikuti kata-kata B sedangkan A dan B juga kawan saya?
JAWAPAN SAYA : Saya akan berkawan dengan keduanya, walaupun B menghasut saya, kerana siapa pun A itu..dia tetap dia selagi tidak menggangu kehidupan PERIBADI saya, siapa saya untuk JUDGE diri beliau seorang yang tidak baik? betul tak? saya bukan TUHAN nak kata A jahat, dan B baik atau sebaliknya, apa ntah lagi anda-anda semua diluar sana? siapa saya nak judge anda? senang cerita kawan akan datang dan pergi dalam kehidupan kita, tapi jangan tak percaya, MUSUH juga sentiasa disisi kita...
*  renung-renungkan...;D *

Rindunyaaa dengan kakak Yann Ling...boleh macam tur?
She is the best female friend, Sempoi je orangnyer... 
Pic ni 2 tahun lepas, rasanya time ni berat badan kurang then sekarang,
so, mulai hari ini nonor akan memulakan journey pemakanan dan senaman yang seimbang mengikut pelan diet sendiri, jadi lepas puasa nanti sama-sama kita saksikan berubah ke idak yo cik nonor ni? hahahaha

Chayok-chayok...
* Tetiba emo nak makan KFC...macam mana ni? huk..huk.. :D *
Sebelum terlambat, dan takut tak ada masa nak updated blog lagi,
disebabkan busy kesana sini, ingin nonor ucapkan to uolls yang beragama islam diseluruh dunia ni, moga dapat menjalani ibadah puasa dengan penuh rahmatnya yang akan datang nanti..amin.



P/S :Sesiapa yang diluar sana kalau nak dapatkan patch iman detox
* Boy iman * and Fablous collagen * Boy iman & Datuk Sarimah *
jangan malu jangan segan just send your e-mail to me at nourynor86@hotmail.co.uk  or for any kind of business. TQ!!

No comments: