Monday, July 12, 2010

* My Sk-II and M.A.C Collection *

Hye reader...actually, jarang-jarang bebonar nak menghadap lappy untuk memblog, apatah lagi hari-hari...yup lor, kerja lagi, tido lagi..adui part tido tu adalah penting k? teehee, sebab ianya adalah rutin harian termasuk juga dengan penjagaan wajah kita, no matter kerja apa pun kita, sesibuk mana kita, dan siapa kita, yang pasti rutin penjagaan diri itu penting.

Something yang i nak kongsi dengan readers semua kali ni adalah product penjagaan wajah yang telah saya gunakan since 2007, actually malu nak siarkan entry kali ni, coz  of ada terlintas difikiran tafsiran orang terhadap saya pula, al maklumlah ti orang kata menunjuk-nunjuk pula pakai itu dan ini dan cerita kat blog dan kecoh pula, but bila difikirkan and i will say..do i care? inibelognonor!! hak aku nak cerita apa pun...!!

Mengimbau kembali zaman persekolahan dulu, malu sangat if nak datang sekolah, al-maklumlah horman tengah naik..muka sentiasa berminyak..penjagaan wajah pun kurang betul dan faham akan apa itu pencuci muka, selalu kat sekolah kena kutuk, kritik dan diejek, paling saya ingat ada makhluk tuhan tu panggil saya " Muka Kulit Durian " dan " Muka Turap dan kurap " boleh dikira rakan-rakan kat sekolah yang baik dengan saya, terasa ditindas juga, tak de apa yang menarik minat semasa high school kalau diimbas balik..buat sedih jek T_T, terasa macam betty ugly pula, apa lagi nak dapat pakwe..semua tengok muka dulu jer...ok?!!

Sekarang setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman persekolahan, habis study collage dan kerja, alhamdulillah, syukur pada tuhan since 2005 hidup merantau di Kuala Lumpur ni, hasil titik peluh menampakkan hasil, harus banyak bersabar dan jangan putus asa adalah bekalan yang saya bawa hingga kini...lah..terlajak plak...tarik gear balik..!! so, masa kerja hotel yang berdekatan dengan The Mall selalu saya window shopping, tengok-tengok product make up yang mewah, tapi hati selalu berkata saya akan pakai juga nanti..!! akhirnya dengan usaha berjimat, menabung, membuat plan perancangan keewangan saya bebas memiliki apa yang saya mahu, sama ada cepat atau lambat memilikinya yang penting saya dah dapat dan menggunakannya hingga kita..so, jom follow Nonor...

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



I Sk-ii and M.A.C product!!

hahaha ada gak yang dah terbuang tur..banyak sangat!! Sk-ii and M.A.C product je sebenarnya..biasa je... ye tak? dah bermacam-macam product yang telah saya guna but hanya M.A.C and Sk-ii je yang sesuai dengan saya setakat ini, actually setahun hanya 2 kali je saya beli compaq M.A.C, coz of memang tahap superb jimat k? sekali sapu je lembut dan sekata, so saya pakai mampu bertahan selama 6 bulan ko..!! SERIUS !! pakai tu since 2007, for Sk-ii pula since 2008, jimat juga but untuk Miracle water tu harus pandai gaya, sebab ianya berair kan?

So, ada kalanya terlebih tuang kat cotton pad, suka product ni, walaupun memula macam lambat nak tengok hasilnya, but lama-lama TEMAN kata warna kulit nampak sekata dan radiant...actually nak jelaskan lelebih ti terlebih sudah, so ada baiknya u ollss cuba dulu, coz of citarasa kita berbeza, dan pada yang sedang menggunakan tu, special to KAK ETON @ nazratul azra teruskan lah..teruskanlah..bak kata Agnes Monica, dan penting Sabar!!  yang pasti saya sukannya..!! love it....!!.

P/S : Sedang memikirkan SPA pula...!! ada sebarang idea?or joint nonor sama?;D

2 comments:

rome said...

nonor..aku cuma nak komen ...aku tak faham apo ko nak sampai kan??????????.....ayat ko ke laut siot!!!!!...ada satu ayat tu..."sampai kita ke?...@ sampai kini?...cuma ko tengok!

Saya Noury said...

Apa ko merepek ni romzi anak pak maat oi???