Thursday, October 17, 2013

♥ Precious Moment - 100 days to go ♥


Holla semua...Selamat menyambut Hari Raya Haji tahun ini 2013, ada yang membuat korban ke tahun ni? Aku Inshaallah tahun hadapan, coz mak aku dah beli seekor baby lembu dan kemudian uncle aku tolong jagakan, mak aku nak buat korban satu family tahun hadapan, inshaallah.


Alhamdulillah on 09/10/13 tempoh hari aku ada buat Scan 3D/4D details kat Klinik Dr Wan Kamariah & Family area Setiawangsa...actually tempat ni panel klinik tempat aku bekerja dan kebetulan dulu adik aku pernah kerja kat sini sebelum dia nak sambung belajar..so staff-staff kat situ memang kenal sangat lah gamaknya...



Hasil dari blogwalking dan review all mummy to be yang ramai sekarang ni dah try scan baby for 3D/4D details, and said for baby gender 100% ketepatannya so aku pun terpengaruh la jugak.



So, call klinik and set appointment, Alhamdulillah baby berkembang dengan baik sekali, normal, rajin bergerak and Dr Wan explain satu persatu pada aku walaupun kurang faham bab kaedah kedoctoran ni kan...paling funny Dr Wan scan gender baby dulu coz dari awal aku sibuk cakap nak tengok gender baby!!

sebab geram pi situ sini sana penuh sales dan nampak baju yang homei-homei hokeyyy!! :-(



Oh my little caliph..

So, ada lah rasanya dalam 15 minit macam tu scan detail lepas tu aku dapat CD, gambar 3D and 4D tur, so terakam lah journey semasa scan tadi tur...apa yang penting baby normal, tiada masalah, air ketuban aku ok, uri kat atas, dan alhamdulillah lah berjalan dengan lancar...kalau tengok sticker kat blog aku ni ada lagi 100 hari untuk baby keluar..perasaan aku?? happy, excited walaupun terselit celahnya perasaan cuak, takut..dan macam tak percaya sepantas ini masa berlalu...syukur tuhan makbulkan permintaan aku setelah gugur bulan March yg lepas akan aku corat coretkan lepas beranak esok lah k? ;-) so mahu tahu gender baby ku? apa aku buat lepas tahu baby gender? moh lihat :
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

ITS A BOYYYYY!!! 


Alhamdulillah...macam tak percaya boy, coz sebelah aku sedara sepapat ramai perempuan, sebelah suami aku pun not bad, so kami redha je ar baby boy or girl yang penting sihat, but setelah hubby dapat tengok dengan mata dia sendiri masa scan tu baby boy...senyum sampai ketelinga lah sebab ada geng lepas ni..alhamdulillah...

kami shopping kat Jaya Jusco je masa ni sekejap coz ada sales masa tur, aku pun beli lah pampers Drypers ( untie recommeded ) Napkin Disney yang cute, minyak Yuyi, towel, cotton bud, bebola kapas, dan baju baby new born sepasang, serta rompers tu aku beli untuk 3-6 bulan, dan semalam pergi lagi beli sepasang baby newborn brand pureen, yang rompers mitten & bottie tu aku beli brand anakku. Aku beli yang basic je masa ni, walaupun dah tahu gender, so tips aku pada mommy to be out there, kalau rasa nak shopping awal sebab nak budget or rasa penat kalau dah 8-9 bulan esok better beli barang basic je dulu complete kan semua, then last sekali baru baju baby..tapi senang kalau kita dah tahu gender baby kan?

Aku perhatikan walaupun baby boy tapi aku pilih warna putih suci bersih untuk dia pakai masa baru lahir esok, coz pada aku baju baby newborn ni kecil kalau beli yang warna warni ni tengok dia pakai sekejap je dah membesarkan? better aku belikan putih jek..so untuk baju berwarna aku beli 3-6 bulan, mungkin terselitlah 0-3 bulan tu jugak berwarna tapi nanti-nanti lah beli.

Banyak yang belum beli lagi, ni baru sikit, hujung-hujung tahun ni kompem lah sales memanjang..sampai tahun baru, dan semestinya lah aku kena rajin merayap untuk dapatkan kepuasan bershopping...heyyy tapi geram tau..macam ada diskriminasi tentang baju baby lah..why baju baby girl homei-homei dan banyak pilihan? baju baby boyy ala tian dia..tapi takpe, aku cari warna-warna unisex dan padan untuk baby boy ku..bila google pun banyak kisah shopping baju baby girl jek, yang baby boy ada lah tapi tak banyak mummy yang cerita, input or any tips...eerrrmmm..

Takpe lah, ti aku yang bagi tips lah ye? hahaha..harapnya aku larat lah shopping sebelum beranak...ni taip pun dah mengah acaner tur? hahahah

Jom shoppinggggg barang baby lagiiii!! 

P/s : Next entry aku akan list kan barang baby dan ibu sekali k?
Stay tuned!! ;-)


No comments: