Saturday, February 23, 2013

- Ambil berat @ Busy body -


MOOD : KURANG BAIK + MELUAT

Holla semua...!!! hari ni saja nak post entry diantara ambil berat dan busy body...simple, aku suka orang yang ambil berat terhadap aku dengan cara perbuatan yang jelas, contohnya jika aku sakit, orang yang benar-benar ambil berat akan diri kita akan datang melawat kita, dan kedatangan mereka dengan niat yang baik pasti kita akan rasa keikhlasan dihati mereka..betul tak blogger sekalian? kalau tak amik berat pun aku tak kisah...sikit pun tak keluar duit!! Aku pun amik berat kat orang dengan cara sebegini.

Berbeza dengan orang yang rajin/kaki busy body hal perihal orang lain, senang kata atau simple word nya sibuk menanya pastu heboh satu himalaya..contohnya bila luahan perasaan anda dijadikan bahan umpatan mereka2 yang memang kaki busy body ni. Lately macam-macam aku dengar orang dok tanya hal aku kat tempat kerja ni...soalan taboo masyarakat, yang tanya direct " DAH MENGANDUNG KE? " dan " NAK TANYA KAU NI, DAH MENGANDUNG KE? " soalan yang ditanya pada teman rapat pula " NAK TANYA NI, NOR TU DAH MENGANDUNG KE? BERAPA BULAN? KAU TAK TAHU KE? "  

Hamboiiii..sebelum aku kahwin kemain lah sibuk menanya bila nak kahwin bagai...riuh gali/korek hal perihal aku, ejek aku, hina aku, kutuk aku, sibuk hal orang mengalahkan PM, tapi tak datang gak kat majlis aku..poyos!! tak puas kena block kat FB, sibuk nak skodeng blog aku pun ada gak, nak tahu perkembangan aku kan..bukan ku tak tahu pun, tapi bagus gak klik blog aku ni...tinggi rating dapat duit dari nuffnang..;-) klik lah lagi...terima kasih sebab jadi peminat tak bertauliah aku..;-)
** feeling life ala honey boo boo child dan ala kim kardshian jap :) **

Kekadang kelakar juga tengok perihal makcik-makcik ni, ada tu block FB aku, tup-tup bila aku kahwin dia lah dok sibuk menanya gambar kahwin...geli + kesian pun ada tengok...ada tu mula2 baik, lepas tu block FB aku then bila terjumpa kat whatssup sibuk tanya bila nak mengandung..heelllooo..sendiri pun tak kahwin lagi menyibuk hal orang, aku pun tak sibuklah hal ko..bukan dapat pahala pun..jauh sekali dapat duit..dulu sibuk canang dah ada calon terpilihlah, berduyun lah bagai..adoiii..macam2...kau kalau stress kat diri sendiri jangan bagi meroyan kau kat orang lain lah..meluat aku!! bweerrkk..
** Harap sangat tak perlu whatssup ni diwujudkan ** 

Tu la kaedahnya uolss...tak perlu ler risau uolls..once memang dah disahkan oleh doctor bahawasanya aku ni memang PREGNANT akan aku buat sidang media, press conference kat blog ni ye? lagi pun bukan aku ni mengandung tak kahwin lagi atau tak berlaki..betul tak? kalau aku betul pun mengandung perlu ke aku canang 1 dunia? teruja gila babi tak tentu pasal, macam diri seorang je mengandung kan? aku bukan jenis macam tur..releks2 sudah...check doctor pun belum lagi...bila masanya lah nak check doc bagai dengan kerja shift lagi dengan shortage manning lagi..tapi tu bukan masalah aku kan? apa punnnnnnnnnnnnnnnn....Tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

Nak tahu hasil ujian UPT aku? 
** jeng..jeng..jeng...** 
hahahaha :-)


Mak bahagia uolls..:-)

" ADA BAIKNYA PEMINAT-PEMINAT SAYA MENDOAKAN YANG TERBAIK UNTUK SAYA "

Arrgghh..ayat klise erra fazira sangat..;-)

No comments: