Sunday, December 23, 2012

- Al-kisah Christmas gift 2012 -


Hello!! Did we achieve our goal and our dream this year 2012? Alhamdulillah...for me sudah mencapai apa yang aku hajati walaupun pada hakikatnya aku tidak pernah target untuk mencapai satu tahap umur untuk aku achieve target aku, selain dari wish list sebagai anak perantau, mesti lah bila kita jauh dari keluarga, independent, kita wajib bertanggungjawab keatas diri sendiri setelah kepercayaan telah diberikan oleh keluarga, and the most important thing is mesti lah kita kena capai dan miliki apa yang kita idamkan setelah usaha dan cita-cita yang kita lakukan..apa yang penting aku mahu kumpul aset!!


Ok..jauh nampaknya tersasar, maybe terlebih sudah nak memblog selalu, makanya coretan dan catatan nak panjang berjela kemain, padahal orang malas nak baca pun..;-) Ok menjadi tradisi di office aku celebrate different for every year, whatever religion we celebrate our different together...last year
we do something different, which is, all people must wish what they want and put on the christmas tree...then who's pick your name must check at the christmas tree what they wish, and then buy lah...max is RM30.00 and above..just for fun..bagi aku best dan meriah carey ko!! Ok tinggalkan kisah itu..aku nak story sikit pasal hal lain..kira kes luahan perasaan ar ni..eeermmm...:-(

Before that meh imbas hadiah tahun-tahun lepas :-

2010 ( TEDDY BEAR + FERRO CHOC )
 Sampai sekarang tidak tahu menahu siapa yang memberinya..tapi seriously aku suka gila..:-) Simple + Cute


Yang ini untuk tahun 2011 ( SILVER EARING ) - Pemberian ikhlas dari Abang IQbal, Simple earing, aku suka..:-)


This Year 2012 ( LOTION ) : Yang ini lah pemberian dari sesorang yang berjawat tinggi gak lah, yang penuh gaya ala poket kepuk-kepuk!! Apapun aku bersyukur..TQ so much...cumaaaaanyaaaaa...


This year 2012, aku dapat Christmas gift from someone yang boleh aku katakan seorang yang berpangkat, and bab style or any brand yang mahal-mahal memang serah pada dia lah kalau nak bersembang...tapi tak kenal maka tak menyampah or tak cinta lah kan? masih aku ingat semasa aku salah cakap satu brand jenama beg mahal iaitu CHANNEL aku sebut macam chanel TV, kemain gelakkan aku, sampai katanya dia belikan Handbang yang tersayang beriban terus swip credit card!!

Wahhh..untung yang tersayang ye tak? masih aku ingat beliau mengejek dan mentertawakan aku dek aku bawa motor pergi kerja bila sampai kat traffik light kaki tak sampai letak tepi batu traffik light..aku tak sure dia perli aku ke perli laki aku masa tu...dan masih aku ingat masa bulan puasa nak masuk raya order kuih sampai 3-4 bungkus, baru RM15 sebungkus, dia bayar cuma separuh dari itu, aku rugi lah masa tu bila customer order kemain bayar ikut suka hati mak bapak tiri dia, sedangkan L.V mampu beli, kuih pun nak tawar menawar ke beb? tahun makin tahun muka slumber memang tak bayar sampai kehari ini..:-( yang paling lawak tur, motor yang selalu diejek tu juga lah akhirnya dok nak pinjam dengan laki aku dek kerana hutang dan nak guna motor untuk pergi balik kerja...laki aku yang pemurah sangat ni bagilah pinjam..ingatkan sebulan tapi berbulan-bulan..tapi alhamdulillah kini motor dah ditangan laki aku pun!!
** Hey motor banyak berjasa, mestilah kami syg + nak balik kan walaupun kami punya kereta!! **

Ok fine, aku memang percaya istilah DONT JUDGE BOOK BY COVER, and KARMA atau islam kata Qada dari Allah...senang cerita bila orang kutuk, perli, memandang rendah, hina dan sebagainya pada aku, aku boleh kata pada diri SABAR dan aku ambil kata-kata hinaan itu sebagai pembakar semangat pada aku!! Biarlah orang benci kat aku walaupun depan pura2 baik belakang baik punya hina kita, biarlah...aku tak akan mendoakan yang tak baik selain baik-baik belaka, walaupun pada hakikatnya Allah je yang tahu..!! Sesungguhnya zaman sekarang ni tuhan PAY CASH dah!!
what around comes around!!

Dipendekkan ceritalah kan..orang yang bagi aku Christmas Ex-change gift kali ni memang rajin pinjam $$$ dengan laki aku, lebih parah apa yang beliau sms laki aku always nak pinjam $$$, bukan ratusan tapi ribuan...masalah yang berpunca dari diri biar papa asal bergaya memakan diri sendiri!! JUJUR, laki aku bukan kerja COP $$$ tapi alhamdulillah beliau bukan kaki enjoy dengan barang-barang mewah walau hakikatnya mampu!! aku belajar dengan dia erti bersederhana dalam kehidupan, duit banyak atau sikit dalam simpanan or poket kita adalah bagaimana kita sendiri menguruskan ekonomi keewangan kita..apa yang perlu kita kejar dalam hidup ini akhirnya akhirat juga bekalan kita...aku bukan seorang ustazah, hanya untuk saling mengingatkan..tapi alhamdulillah bekalan aku sekolah agama sedikit sebanyak masuk gak dalam diri ni, walau diri ni tak sesempurna lagi..Allahhh...:-( ** Muhasabah diri **

For this year Christmas ex-change gift macam biasa, kali ini pemberian aku pada En.Asri ( bellman ) adalah BODY SHOP yang tiap tahun sebati dah pembelian dengan brand ni, coz tak payah sesusah nak balut hadiah, product yang bagus dan harga pun berpatutan!! Simple, senang ;D
** Tapi kan baru kini aku faham kenapa sesetengah orang kristian ada yang tak suka masa tukar-tukar hadiah ni..hohoho **

Dalam ada Bath Gel and Body Lotion

Orite, to all my friend around the world, blogwalking, and rakan blogger yang beragama kristian, i wish you merry christmas and happy new year!! :-D

Byee!! ;D


No comments: