Wednesday, May 30, 2012

" Shooting Drama ROCK KAPAK "

Holla there!! Good morning semua, fuhh..baru ni sempat updated yo..Ok..nak remind lagi..pasal holiday USS tempoh hari karangan ulang alik tengah buat, so tak sempat ar nak post, ni sekarang nak post and citer pasal aku baru terjun dunia lakonan..boleh camtu? hahaha...

Ok, aku pun tak sangka, last kerja malam hari tu, kawan sekolah lama post kat FB and said , " wei syg ko idup ke mati? free kan? ada shoot kat high school klang drama ROCK KAPAK, sila datang cepat, sebelum jam 10am!! sorry last minute!! " Gila la ko moi..aku siap lentok lepas kerja malam, lepas sedap melantak roti canai telur, dah nak balik dah nak layan mata tetiba ada shooting? eerrrmm...nasib baik lah aku last kerja malam..ok fine, mummy kata bawa je 2-3 helai baju...ala rock gitu!!

First time berlakon, walaupun extra for 1-2 scene but agak blur juga aku masa tur..nasib ada sifu yang ajar itu dan ini..first datang memang segan..semuanya aku tengok dari agent talent yang berbakat..umur mereka muda-muda lagi..bila mummy minta nama penuh dan I.C for payment, aku tengok aku yang paling tua..class betul..!! memula nak masuk group mereka tu segan juga, almaklumlah kita ni rupa takde, pengalaman " 0 ", bukan dari agent talent pun..just freelance je..tu pun suka-suka..sapa lah nak pandang ye tak?

Tapi bila dah berborak dah layan gelak..jadi lah pasukan..hahaha...nak tunggu scene kami yang nak masuk tengok konsert rock dan sound yassin senario, jalil hamid, wan sharmilla, abang kaza, ahcong scoin dan joe ( Husband watie elite ) sebab potong line Q kita orang yang tunggu dah berejam tur memang rasa nak marahlah kononnya sebab punya lah panas, berejam tunggu..babak tu je 3 kali action..lepas tu rehat, last scene adalah kat belakang pentas..tu jelah kot..just for pengalaman kannn...tapi payment alhamdullilahlah..bolehlah buat isi minyak keta aku pi balik kerja sahaja for seminggu!! or dapatlah beli selipar Vincci..siapa nak bagi ye tak??

Sifu dah kata apa job nanti buzz..mummy pun kata lepas ni ada job buzz ko ye nory? eerrrmmm..insyaallah kalau tak bertembung jadual kerja..sebabnya..bila shooting ni aku tengok masa tak tentu,,dah nama shooting ni kompem dari pagi bawa ke malam..memang tenat ar...tak tido tu..tak sanggup aku...niat dihati bukan nak jadi artis pun..takat pengalaman macam ni for part time insyaallah..yang membuatkan shooting tu lama adalah nak tunggu artis datang, pastu nak set up props..eergghhh macam-macam rupanya..eerrmm..tak pe lah..extra pun dah loteh badan den!! apa pun enjoy..tak sure bila drama ROCK KAPAK ni akan keluar, tapi yang pasti for Astro Warna!! ok..layanlah beberapa gambar yang sempat ambil dari shooting tempoh hari...




With my Sifu Zeela ( Sis penyanyi Maya Matahari )
my friend masa sekolah dulu kat kg...!! kami ada KG...hahahahah

With my Sifu, Zeela ,and Fida ( Penyanyi Band )

Again..Me, Zeela and Arai ( Lisda talent group ) cun pelakon baru ni..

Kalau bukan AYAM bukan Jalil Hamid ya? Ayam cap rock kapak hahaha

With Ahcong Scoin..dia nyanyi lagi sedap..kategori hyper active gak ahcong ni..kaki lawak!!

With Abg Kaza..siapa tahu lagu " Memburu Rindu " yang kumpulan kristal nyanyi tu?
ini lah dia penyanyi asalnya...suka lakonan dia dalam kisah SUTUN...hahahahah

With Lisda Talent Group...AWEKS ROCK KAPAK...hahahahah

 Ok itu lah yang sempat aku amik gambar, abg joe ( hubby watie elite ) yassin senario dan wan sharmilla tak dapat nak amik..sebab mereka tengah feeling, lepak..malas nak kacau..!! Balik rumah pun dah dekat jam 10 malam dari jam 10 pagi..bayangkan..lepas balik kerja malam...shooting pula tengah panas, bawa sampai ke malam...fuuhh...alhamdullialh pihak production ada sediakan sarapan pagi, tengah hari, minum petang dan makan malam..memang ok ler tur..!! dapat payment terus ucap bye2..

Ok lah uolls, mata i dah larut malam ni...i ingat nak karang satu story lah..mana tahu leh jadi penulis script..tak gitu? fuhh..kompem kawan tempat gua yang suka skodeng blog gua ni makin bengang dengan gua..ntah apa nama lah lepas ni selepas nama muka bulan ek? aargghh gua tak kisah ar..janji gua tak minta duit lu..lu tak minta duit gua..lu nak citer apa2 pasal gua nak jeles dengan gua lantak lu la..yang penting gua happy!!
hahhaahhaahahah


P/S : Tggu next entry gua holiday tempoh hari ok?!! ;D

No comments: