Friday, September 16, 2011

- Erti Kemerdekaan & Pengakuan Exclusive -


Salam 1 Malaysia...!! sudah 54 tahun kita merdeka, kalau diikutkan usia aku..maknanya Malaysia merdeka setelah 29 tahun aku dilahirkan..WOW!! hanya sepatah kata yang boleh aku katakan ketika ini iaitu, BERSYUKUR, kadang-kala terfikir dek akal, bagaimana rasanya hidup ketika dizaman penjajahan? perit getir yang berpuluh tahun terpaksa hidup dalam kesempitan, dan kesusahan, makanan pula terpaksa dicatu dan pelbagai keperitan terpaksa dilalui..adakah kita mahu kenikmatan yang telah kita dapat ini dijajah kembali???

Fikirkan dan renungkan..yang telah berlalu kita jadikan iktibar...
Saksikanlah youtube dari srikandi Malaysia iaitu Ummi Hafilda Ali..aku tidak faham memula apa yang diperkatakan oleh beliau..sebab aku tak suka amik port hal politik..tapi kalau diikutkan senario politik berlaku dimana-mana sama ada semasa kita sekolah, bekerja dan kehidupan sosial, betul tak? tapi diakhir cerita beliau dapatlah rasanya aku simpulkan, tapi itu lah..kesenangan, kekayaan manusia jadi lupa..lupa segala-galanya...nasihat aku yang tak seberapa ini adalah,

 JANGAN PERNAH LUPA DIRI

Boleh follow blog ummi Hafilda Ali di http://srikandi7.blogspot.com/

Selamat membaca ya? jangan lupa, blog bukan medium untuk memfitnah seseorang tetapi blog juga medium untuk meluahkan sesuatu benda yang betul..bukan benda yang tak betul makin tak diperbetulkan..dan kemudian memesongkan cerita disebalik cerita..!! pastu heboh kat tempat kerja, kejiranan, dan sekolah..sedangkan sendiri yang memulakan..biasalah bila manusia propa macam ni..kentutkan jek..!! ngomong sama tangan je der..!!

 MERDEKA!!! MERDEKA!!! MERDEKA!!!




P/SDiam memang perkara yang baik..tapi bila diam dengan sikap seseorang yang melampaui batas aku takut sikap berdiam diri akan meluap-luap bila kena masa dan ketikanya..!! Sabar juga ada hadnya..!!

No comments: