Monday, April 11, 2011

~ Bila Bulan Mengambang ~


BILA BULAN PURNAMA INI MENGAMBANG WEIIII...!!!


Berkat dari kesungguhan
Terbentuklah kejayaan
Ku merasa oh nikmatnya
Bersyukur tak terhingga
Dengan pemberiannya

Hidup aku sekarang ceria

Dahulu aku tewas
Tiada siapa peduli
Dan yang memedihkanku
Kawan yang ku percaya pun berlalu

Hilang semua rasa benci
Melangit ku di puji
Menjelma semua sahabat dan saudara
Walau dulu penah sengketa
Kini kedepan bertanya berita

Begitulah kehidupan
BAK PURNAMA MENGAMBANG
Memuja bila terang
Hilang bila dilindungi awan
Tak siapa lagi memandang

Dahulu ku tersisih sendiri
Tanpa oh kawan-kawan
Kini tak terbilang menjelma

Tidak tergoyang kepercayaan ini kawan
Walau selautan kata-kata
yang engkau katakan kepadaku
yang sebenarnya memang tidak jujur dan ikhlas

Inginku ketepikan
rasa KEPERCAYAAN pada KAWAN-KAWAN
Kerna bimbang hilangnya SETIA KAWAN
bila mana hidup aku sudah tidak lagi ceria

Yang lebih utama
akan aku terus membuktikan
kukuh kedudukan
usung kejayaan....


Hari ini aku berjuang demi sebuah penghidupan..
 dengan penuh pengharapan agar hari esok yang bakal mendatang
 bersama harapan dan aku tinggalkan hari semalam yang 
 telah menjadi sejarah silam...;D

No comments: