Tuesday, November 2, 2010

Yeahhh!!! aku hebat!!

Pesanan untuk ATOK :

Sobonar eh den sangat-sangat sibok sojak akhir-akhir ini, di sobabkan atok punyo pasal den terpakso eh buek juga lah entry Yeahhh!! aku hebat nih, memang hebat sobab den buek resepi ni disaat-saat akhir dan disaat-saat genting den berkojar nak basuh kain, nak mop lantai, nak bayar duit keta, dan macam-macam lagi lah..demi atok den buek jugalah...!!walaupun tajok eh iolah.........eh..keno baco ar sompai akhir..!! meh follow den punyo resepi kali nih..!!

* gigih cakap negori lak ni, kalau salah jgn ketawakan den yo atok? *


TAJUK : Inilah resepi MARTABAK MEGI LAKSO den.....korang cubolah!! 



Ok, bahan-bahan yang ekau perlukan memang hebat, hanya telor, dan megi yo!! itu pun ikut suko ekau nak megi kari, megi lakso or megi apo2 yolah!! hahaha...bahan yang memang hebat dan sonang nonor sediakan!! tapi kalau ekau raso nak laei sodap ekau belilah bawang, cili padi, atau sosej, sebagai peraso tambahan..itu pun ikut raso anok tokak ekau lah yo?
* den malas nak turun pi boli barang..ni yo yang hebat den buek sobab guno dua barang jer!! hahaha memang hebatttt!! *
 
Memulo tu ekau pukol-pukol la manjo telor tu dalam bekas yang sesuai,
 den cumo guno 2 biji telor yo...memang sesuai kan atok 2 biji je?hahahaha!!

Peh tu ekau lotak sekali peraso dalam megi yang ekau boli, dulu den selalu guno megi kari, tapi sekarang den nak cubo lak megi lakso, nak tengok kehebatan raso guno megi lakso nih.

Ekau pukol-pukol manjo laei..sambil nyanyi lagu Purnama mengembang...bila lah telur nak kembang...! :D iklan sobontar...!!

Sementara ekau pukol telor tu, ekau jangan lupo rebus megi tu dulu..den guna sepeket je megi..setakat ini ekau faham tak?

Setolah megi ekau agak sedang-sedang kembang cun tu..ekau toskan lah megi tu yo?

Kemudian ekau campak yo lah megi tu dalam telor yang ekau dah pukol-pukol manjo tadi eh...ekau gaul sampai sebati..time ni kalau ekau nak masukkan bawang, cili padi ko, sosej ko..dan apo2 yolah, untuk raso yang laei mantop nanti!!

Bilo dah sobati jadilah macam atas gambor atas nih..dan ready to cook yo?

Panaskan api dapur ekau, dengan sedikit minyak masok cap apo2 yo lah ;D dan kemudian ekau masukkan megi tadi kedalam kuali perlahan-lahan, dan ekau buekkannyer seperti martabak!!

Tarrrraaaaa...siap dahhhh...!!
Inilah resepi MERTABAK MEGI LAKSO den.....korang cubolah!!!


Ekau boleh buek pada waktu pagi....

Ekau boleh buek pada waktu potang...

Ekau cubolah buek resepi den ni, memang sodap...ekau boleh cecah dengan sos cili..!! YYEAAHH AKU HEBATTTT!!! ;D

SEKIAN DARI BALAI DAPUR CHEF NONOR !!
Cubolah pasti menjilat jari...!!


P/S : Jgn jeles dengan baju chef diatas hahaha....sakit tangan praktis main bowling dengan romzi and mail koboi semalam...esok dah tournament, tak dapat number 3 number satu pun jadi ler...hahahahah ;D

1 comment: