Monday, January 23, 2012

- Bercuti sambil terbang tinggi -

Holla there, tengok-tengok dah 23/Jan/2012? what the azam lagi lah nak cerita kan? basi dah weh..kalau cerita pun wat malu jer, sebelum terlambat ingin aku wish to all my friend yang beragama dan berbangsa tionghua
** GONG XI FA CHAI ** moga tahun naga kali ini semakin dimurahkan segala rezeki untuk kita semua!! Tengok ramai bercuti sana situ sini, balik kampung, balik negara, balik negeri dan balik pulau...haha..aku? huh, kerja lor...mana lagi nak pergi, tahun ni kena spend cuti yang ada tu untuk ehem-ehem..huk-huk dan hek-hek...hahahahahah.

Apa itu cuti? holiday? and vacation? peergghh..soalan ni dulu adalah fav aku masa belajar tourism dulu..banyak kenangan indah dari yang pahit, kalau bab berjalan memang aku minat gila, tapi bila dah habis belajar, masuk alam pekerjaan, bila dah ada komitmen lari tajuk terus!! tapi niat yang terpasang sejak azali tu mungkin akan aku kembalikan semula aura nya selepas ehem-ehem kelak, insyallah...sebabnya, takde kastam lagi dah untuk aku, bak kata orang lepas ni dunia tanpa sempadan, apa ntah lagi minat tu dikongsi bersama.

Kalau orang tanya aku kemana tempat di Malaysia negeri yang aku dah lawati? ringkas je, semua sudah aku jejaki kecuali, Kelantan, Terengganu dan Sarawak..sebab takde rakan terdekat yang aku kira boleh aku lawati tapi bab naik kapal terbang yang menjadi impian semua orang dah tertunai ler...tapi now day everyone can fly beb, no prob ler kan? siapa yang tak pernah tu try lah ya? semenjak dua menjak ni aku rajin review blog sendiri dengan catatan negara yang jengah blog aku ni, most of them yang tertinggi lawat blog aku ni dari USA, so, sesiapa rakyat malaysia yang mungkin menetap disana tu, yang rajin jengah blog aku ni sila lah PM aku, jangan segan ler, sebab aku lagi malu...mana tahu leh lah korang sponser aku kesana...huk-huk...;D btw,
TQ so much singgah blog yang berusang dan sempoi ni..

This year memang programe tuk vacation ditangguh sementara kerana ehem-ehem..insyallah next year..tempat yang ingin dilawati? fuhh...gigih ni survey tempat, dan budget yang ada..dah pilih satu tempat ni, insyaallah kalau dimulakan persiapannya sekarang, tahun depan punya vacation mesti lah puas hati coz of dah survey, dah study dan jengah blog-blog mereka yang rajin travel ni, yang pasti mesti lah over the sea...huk-huk...;D
Here nak post jugak photo-photo masa menyelam sambil minum air on 10/10/10 yang lepas!!
** Motif? saja nak bagi semangat dan niat travel satu dunia terlaksana, amin!! ;D **
Tambah plak aku punya blog ni memang jarang post kisah travel-travel walaupun hakikatnya si empunya diri belajar tentang tourism ni!! kesiannn!! T_T


Masa ni tengah tunggu nak depart dari KLIA, seronok naik fligh waktu pagi, coz aku rasa cam tenang dan boleh memerhati keindahan diawangan.
Sudenly teringat lecturer aku yang sekarang dah jadi warga MAS,
 nak discount ticket family & friends leh tak beb? T_T

Didalam fligh..stress coz masa ni bergaduh nak duduk seat tepi tingkap dan aku tak dapat T_T


See..indahkan view diwaktu pagi...tapi bila tengok bawah...adui mak cuaknyer...coz imagine macam-macam dah..stewardess ajar kalau emergency amik itu ini tadi haram tak hingat!! failure la nak jadi pramugari...!! ;D

Yours trully terpaksa crop pic mamat sebelah ni diatas miangnya tak bagi aku duduk seat tepi tingkap!! padan muka!!

Sedihh...nak tepi tingkap jugak!! T_T


kalau pilih MAS, food memang included dan boleh pilih food yang mereka sediakan, aku pilih nasi lemak je lah..rasa sedap lah juga!! yang aku pelik mak aku berselera betul minum juice orange dia, siap minta dua tiga kali...!!
pada aku biasa jek!! eerrmm mak-mak..rupanya usha mamat steward katanya muka mereka berusia tapi manis dipandang...gigi kemas plak tur..hamboi mak aku..miang kemain abah kat tepi tu je mak oitt!! hahhaha

Balik kita orang pilih air asia..coz of aku memang saja nak rasa airline mana services bagus, layanan mesra...both of them memang bagus tapi rasa confident sikit je dengan MAS ler..ntah ek..budget mesra rakyat la kalau nak travel gak guna airasia lah jawabnyer... masa ni ditebus dengan duduk di tepi tingkap tapi haram...satu view pun tak nampak coz flight malam!! teringin gak nak try firefly, siapa dah try? info sikit kat den..

Tapi airasia kalau nak makan ianya tak include tau, kalau nak booking awal-awal semasa membuat penempahan penerbangan..ewah..tutorial aku kali ni untuk mereka-meraka yang tak pernah naik fligh lah gamaknyer...olohhhh!!
Stop ler nonor.....hahahahah!!

Tak boleh blah pic ni sebenarnya...eerrrmm T_T

Akhirnya...stop dah pun!! ini lah dia pengalaman aku naik fligh...eerrmm..kena tunggu tahun depan plak aku fligh, tapi yang pasti jauh sikit ler....eheheheh...tak leh over nanti tak menjadi...lets secret!! tunggu ya? !!
ok lah akhir sekali kepada yang bercuti sakan tur, drive safely..jangan makan banyak..and GONG XI FA CHAI!!!!! cheers!!!!!

2 comments:

Nazratul Azra said...

Firefly ok, ok je dik... aku pnah naik dari kuantan g penang... bolehlah klu nak jimat tiket flight

Saya Noury said...

Datin Azra : Yeke? aku mcm teringin lah nak try firefly tur..tu ler, dgrnyer klo guna domestic flight setakat dlm malaysia better amik firefly.