Saturday, April 30, 2011

- 1000 Thank You to Tun Dr Mahathir Mohd -


Holla to all bloggers out there, actually i'am feel free to said thousand thank you to my idol Tun Dr Mahathir Mohd because from his speech about bloggers dan aku rasa terpanggil juga untuk menyatakan bahawa sebenarnya aku mula jatuh cinta untuk berblogging kerana blog adalah medium terbaik untuk aku memberikan pendapat dan nasihat kerana rasanya setakat ini hanya itulah jalan yang sesuai untuk aku menyatakan buah fikiran,
 dan luahan perasaan aku....

Memula memblog tu memang buat aku terlalu excited menulis, bila mana perasaan memberontak ingin menyatakan atau mahu memberi nasihat pada orang susah untuk dizahirkan...jadi aku menulis mengikut akal fikiran yang rasanya still rasional lagi, BUT its not easy to be bloggers bila orang sudah mula kenal kita, baca apa yang kita tulis dan siap print apa yang kita tulis seolah-olah apa yang aku luahkan dan nasihatkan terlalu buruk untuk diterima sedangkan hakikatnya aku cuma memberi pesan yang mungkin kalau siapa makan cili dia yang terasa pedas TANPA memikirkan mengapa dan kenapa aku memberi pandangan dan hujah yang pedas dari sudut positive,
maka ianya membuat aku sukar menjadi diri sendiri bila mana orang yang membaca juga adalah dari orang yang rapat disekeliling aku...

Setiap apa yang aku tuturkan perlulah menjaga hati semua pihak, jadi susah untuk aku stay tune menulis hasil buah fikiran diri sendiri, apa lagi jika aku mahu memberikan pendapat dari apa yang aku sudah lalui sehari-hari dalam kehidupan aku...ada sesetengah orang lebih suka bercerita khusus tentang sesuatu isu itu contohnya isu politik, business, masakan, fashion, tips kecantikkan, travel dan diary kehidupan...tapi aku punya blog tidak mengkhususkan sesuatu cerita sahaja, kerana aku tidak mahu pembaca bosan dengan apa yang dikhususkan didalam sesebuah blog itu, maksudnya hidup ini perlu ada warna warni-nya.

Ada beberapa entry yang aku luahkan adakalanya mungkin terlalu out-spoken memberikan hujah buah fikiran dan nasihat, jadi orang akan ambil ianya sebagai negative thinking without thinking the positive way even their said they're positive thinking...no wonder Tun Dr Mahathir said
* MELAYU MUDAH LUPA *
 i'am sorry to said about that because certain people will said his/him is a open-minded, positive thinking and whatever pendapat boleh diterima, but bila kita berikan nasihat dan pendapat dikatanya dengan pelbagai kata nista sehingga boleh membawa isu yang kecil diperbesarkan, mulut manis manusia mana mungkin hatinya manis juga bukan?
istilah rambut sama hitam hati lain-lain juga sudah tidak relevan lagi zaman sekarang, kerana sudah jelas lagi nyata rambut manusia didunia ini memang lain warna lain jugak hatinya...

Aku rasa cukuplah ketika ini sahaja aku berceloteh,
coming up entry about
* APABILA SUKA DENGAR CAKAP ORANG *
uolls mesti terujakan...hahaha, tapi sebelum itu kalau uolls rajin bacalah blog Tun Dr Mahathir Mohd mantan perdana menteri kita tu di http://chedet.co.cc/chedetblog/


Selamat membaca...aku boleh dikritik TAPI BUKAN untuk dikutuk...
 tapi AWAS, kritikan anda yang baik menjadi pembakar semangat untuk aku terus berjaya...apa lagi dikutuk!!!



P/S Info : Blog house telah dihadiri oleh mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir di InterContinental hotel KL tempat penulis bekerja, dan blog house juga menjadikan Tun sebagai Penaung bloggers.

Thank you and credit to Perak Today, Portal Perak.

4 comments:

ZWAN SABRI said...

Menjadi blogger ni mmg best tp perlu berhati hati dengan segala statement yang dikeluarkan.. HUHU


MySuaraBlog: Filem ROOMMATE

Saya Noury said...

Hi zwan...TQ for ur comment.

cEritA kU said...

boleh kalau nak kuar kan pendapat.cuma jgn kacau hak asasi manusia cukup.kalau tak.kedalan nanti ;p

Saya Noury said...

CERITAKU : Saya cukup puas menerima pendapat dan buah pikiran org, malah org menghukum sya bodoh, berlagak pandai, sampai cakap menyampah dgn sya pun ada..KETUA ke namanya sekiranya TIDAK menunjukkan langsung contoh profesionalnya melainkan kerja mengumpat??? persolannya, sya boleh dikritik, tapi bila sya mengkritik kenapa mereka tak boleh terima?? sya pun tak kata sya ini betul atau salah..jauh sekali nak hukum org itu baik atau buruk..persoalannya manusia mana yg puas hatinya dgn diri kita bila melihat kelebihan kita??