Sunday, February 28, 2010

- Orang Asli, still OriGinal? -

Ermmm...boleh komen tak orang asli ni kategori apa?dari mana mereka datang?bagaimana?macam mana?kenapa?bagaimana?T-T ishhh..tak larat nak jawablah nonor..tanya macam budak sekolah tadika lah..* sedih siot * tapi itu lah kita manusia tidak akan puas untuk mengetahui kebenaran..BETUL-BETUL * tiru gaya upin&ipin *
ok fine, last year hari itu saya bercuti ke perak..ate teman nak bg tau yek?* tetiba * saya kerumah teman bercuti, otw balik ke KL Drift, singgah sebentar di kuala pilah..ewah..
* suddenly * actually just singgah sebentar di Cameron Highland.


Dah puas membeli belah, dan NGAP strawberry, serta dah puas menari di ladang teh,
* rasa ala-ala aishwarya rai merai lah plak * lalu kami pun balik..otw balik nampak lah..rumah lama orang asli..malah dah naik upgrated dalam bidang perniagaan jual hasil hutan..Clap-clap for them..tapi satu bab yang aku pelik bin ajaib..ada motor tu beb dia orang..patutlah aku tengok baju dia orang pun dah upgrated..apa pun aku bangga kerajaan kita sebenarnyer yang dah upgrated mereka..* clap-clap lagi * bak kata Najib
* RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIN DIUTAMAKAN * ya betul...!!!!


Rumah yang lama, ditinggal jangan..* ayat mcm cerita dulu2 je?

Setelah di upgrated di kawasan yang lain..

Tengok..ramai dah jadi businessman, sampai dapat beli motor turrr...good job beta,
* tetiba *

Sila lihat, kasut anak orang asli ni lagi canggih dari aku yg cuma pakai selipar jepun je..
mereka pakai selipar brand crock tu wa cakap sama lu..upgrated giler!!!!:-)siap jual durian lagi..murah jer..RM 10, dapat 3, Sedap, durian hutan yang tak tercemar!!!!

Apa-apapun renung-renungkan dan selamat beramal...


P/s: sila kira berapa banyak ayat * tetiba * kat atas tu?

No comments: